Δεν βλέπουν την ώρα οι επιστήμονες της National Aeronautics and Space Administration να εγκαταλείψουν το χάος του πλανήτη μας, και να μετακομίσουν σε έναν από τους επτά εξωπλανήτες που μελετούν και συζητάνε τόσο καιρό. Οι μελέτες των επιστημόνων μετά τις πρόσφατες ανακαλύψεις τους κινούνται με ταχύτατους ρυθμούς, και αναμένεται μέχρι το τέλος της δεκαετίας, να έχουμε απαντήσεις σε ερωτήματα που απασχολούν από την αρχαιότητα τους κατοίκους της Γης.

Την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου ερευνητές της NASA και του Νότιου Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου ανακοίνωσαν πως ανακάλυψαν επτά νέους εξωπλανήτες, από τους οποίους οι τρεις είναι πολύ πιθανόν να έχουν ωκεανούς νερού στην επιφάνειά τους. Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν στην συνέντευξη Τύπου οι εφτά πλανήτες περιστρέφονται γύρω από έναν Ήλιο (με μέγεθος μόλις το 8% του δικού μας) σε απόσταση περίπου 40 έτη φωτός από το ηλιακό μας σύστημα, στον Αστερισμό του Υδροχόου. Το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble ήδη ερευνά τις ατμόσφαιρες γύρω από τους πλανήτες.

Το σύστημα που «φιλοξενεί» τους πλανήτες διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό πλανητών με μέγεθος παρόμοιο με της Γης(από τους πλανήτες που έχουν παρατηρηθεί βέβαια), αλλά και τον μεγαλύτερο αριθμό πλανητών που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν νερό, άρα και ζωή. Έξι εκ των επτά πλανητών έχουν θερμοκρασίες που κυμαίνονται από 0-100 βαθμούς Κελσίου. Οι μάζες, το μέγεθος και η πυκνότητα είναι παρόμοια με του πλανήτη μας, ενώ οι ίδιοι διαγράφουν τροχιά γύρω από το μητρικό άστρο τους σε 1μιση – 13 γήινες μέρες (αυτή είναι η διάρκεια του ενός έτους). Παρόλο που βρίσκονται πολύ πιο κοντά στο άστρο τους απ’ ότι η Γη στον Ήλιο, δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα, διότι το Trappist-1 (όπως ονομάστηκε) είναι ένα πολύ πιο ψυχρό αστέρι, επομένως εκπέμπει λιγότερη ακτινοβολία.

Η NASA σκοπεύει στο κοντινό μέλλον να διαπιστώσει ακριβώς το αν υπάρχει νερό στους εξωπλανήτες με την βοήθεια του υπό κατασκευή νέου διαστημικού τηλεσκοπίου «James Webb Telescope». Το ερώτημα που μπορεί να προκύπτει από την σπουδαία αυτή ανακοίνωση της NASA είναι το «ποιες θα είναι οι ενέργειες της NASA, αν όντως ανακαλυφθεί ύπαρξη νερού και κατά συνέπεια ύπαρξη ζωής». Αρχικά, να ξεκαθαρίσουμε ότι η ύπαρξη εξωγήινης ζωής είναι κάτι πολύ πιθανό, αλλά όχι όπως παρουσιάζεται στις ταινίες, στα καρτούν και στα κόμικ ή όπως την φαντάζεται πολύς κόσμος. Ύπαρξη εξωγήινης ζωής θεωρείται και η παρουσία μικροοργανισμών, όπως βακτήρια και μύκητες στο διάστημα. Δεν λέω, ωραία τα σενάρια για ανθρωπόμορφα πλάσματα που έχουν δημιουργήσει δικούς τους πολιτισμούς σε μακρινούς πλανήτες, που μπορεί να φιλοξενηθεί ζωή. Απίθανο δεν είναι, αλλά ούτε κυμαίνεται και στα πλαίσια του λογικού.

Οι ενέργειες που λογικά θα πράξουν οι ερευνητές είναι να στείλουν κάποια ρομποτική συσκευή κοντινότερα, ώστε να μπορέσει να δώσει περισσότερες πληροφορίες για τους πλανήτες. Ωστόσο, το να πατήσει ανθρώπινο πόδι σε κάποιο τέτοιο εξωπλανήτη, είναι κάτι ακατόρθωτο στην παρούσα φάση, εξαιτίας των τιτάνιων αποστάσεων που μας χωρίζουν. Φτάνει μόνο να σκεφτούμε ότι μας χωρίζουν 40 ολόκληρα έτη φωτός, μια απόσταση που θα μπορούσε να καλυφθεί μόνο αν ταξιδεύαμε με την ταχύτητα του φωτός. Τα συμπεράσματα δικά σας.

mm

Γεννημένος το 96′ σπουδάζω στο Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολούμαι με την αρθρογραφία και το ραδιόφωνο, ενώ είμαι μεγάλος φαν των σπορ. Το μεγάλο μου πάθος είναι η κιθάρα, και το τραγούδι.