Έχεις αργήσει στη δουλειά σου; Μήπως σε λίγη ώρα πρέπει να βρίσκεσαι στη σχολή σου; Μάντεψε ποιος θα απολυθεί και ποιος θα χάσει την εξεταστική του…

Ιστορία βγαλμένη μέσα από τη ζωή…

Καταμεσής του Μαΐου και ώρα 5:52μ.μ. Μετά από μια τεράστια καθυστέρηση και παράλειψη αρκετών δρομολογίων, το λεωφορείο φτάνει στη στάση περίπου στις 6:30 μ.μ. Χαρά όλοι οι επιβάτες που επιτέλους θα φτάσουμε στα σπίτια μας!!! Κάπου στα μισά της διαδρομής και μετά από περίεργες οσμές, ξαφνικά μια κυρία από τα πίσω καθίσματα, άρχισε να φωνάζει «καπνός, καπνός!» Το λεωφορείο ακινητοποιείται και ο κόσμος βγαίνει πανικόβλητος από το όχημα. Ο οδηγός ανοίγει έντρομος το πορτάκι του κινητήρα και διαπιστώνει ότι πίσω από τους καπνούς, κάτι περίεργα υγρά έτρεχαν από τη μηχανή. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, εκείνο το απόγευμα γυρίσαμε όλοι στα σπίτια μας με τα πόδια…

 

Ένα απέραντο χάος αποτελεί η σημερινή μεταφορά του κόσμου με τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ. Μισοξεχαρβαλωμένα και ταλαιπωρημένα λεωφορεία, δρομολόγια που ποτέ δεν έρχονται, αγενέστατοι οδηγοί, δυσοσμία και στριμωξίδι, είναι μερικές λέξεις που μπορούν να περιγράψουν με απόλυτη ακρίβεια αυτό που περνάνε χιλιάδες επιβάτες καθημερινά.

Ομολογουμένως ,την τελευταία πενταετία έχει αναβαθμιστεί αρκετά ο οργανισμός. Λεωφορεία τελευταίας γενιάς και σύστημα ενημέρωσης επιβατών μέσω GPS για την ακριβή θέση των λεωφορείων, έχουν βελτιώσει αισθητά την ποιότητα μεταφοράς. Όμως το πρόβλημα παραμένει! Η εφαρμογή τηλεματικής που εγκαταστάθηκε πρόσφατα, δεν μας λύνει το πρόβλημα, απλά μας το υπενθυμίζει, δεδομένου ότι ο κόσμος πλέον μέσω της εφαρμογής ενημερώνεται για την τυπική ώρα αναχώρησης των οχημάτων από τις αφετηρίες. Δεν είναι λίγες οι φορές που οι καθυστερήσεις σε δρομολόγια οφείλονται  στην αφηρημάδα (ή και αναισθησία) των οδηγών. Τις περισσότερες φορές όμως, γίνονται κατ’ εντολή των σταθμαρχών.

 

 

 

 

 

 

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες που έγιναν στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΑ, πάνω από το 60% των λεωφορείων του στόλου είναι παροπλισμένα και εντελώς ακατάλληλα (όχι δηλαδή ότι αυτά που κυκλοφορούν είναι κατάλληλα αλλά λέμε τώρα…)  καθώς δεν μπορούν να προμηθευτούν καινούρια ανταλλακτικά για την συντήρηση των οχημάτων. Όπως είναι λογικό, για να μπορέσουν οι τεχνικοί να κρατήσουν ζωντανά τα υπόλοιπα λεωφορεία με ελαφρότερες ζημιές, καταλήγουν σε κανιβαλιστικές πράξεις: Αφαιρούν από τα παροπλισμένα οχήματα εξαρτήματα που βρίσκονται σε καλή κατάσταση και τα αντικαθιστούν στα ενεργά λεωφορεία προκειμένου να διατηρηθούν ενεργά. Εν ολίγοις μια καλοστημένη «τσαπατσουλιά»… Να σημειωθεί σε αυτό το σημείο ότι αρκετά από αυτά, κυκλοφορούν τακτικά στην Αθήνα από τη δεκαετία του 1990. Με δεδομένη λοιπόν μια απουσία οχημάτων της τάξεως του 60% είναι λογικό ο ίδιος ο σταθμάρχης, να διατάξει την παράλειψη κάποιου δρομολογίου αφού δεν θα υπάρχει μέσο για να εκτελεστεί.

Που είναι η διοίκηση του οργανισμού για να δράσει; Δε μπορεί από τη μια να μας λέει ότι δεν έχει λεφτά να συντηρήσει τον στόλο του και από την άλλη να προσλαμβάνει κόσμο για την μουσική επιμέλεια των λεωφορείων, με μισθό 3900 ευρώ! Να επισημάνουμε σε αυτό το σημείο, ότι πολλά λεωφορεία ξεπερασμένης γενιάς δεν διέθεταν καν ηχεία και μεγάφωνα…

Για όλους αυτούς τους λόγους, όταν θα αποφασίσεις να ξανά χρησιμοποιήσεις λεωφορείο του ΟΑΣΑ, καλού κακού, κάνε και μια ασφάλεια ζωής! Ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να σου προκύψει εκεί μέσα…

mm

Γεννημένος το ’97 και φανατικός λάτρης της ροκ μουσικής! Σπουδάζω στο τμήμα των Ηλεκτρονικών Μηχανικών στο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Αθήνας. Δηλώνω τρελά ερωτευμένος με το τραγούδι, το πιάνο και κάθε πληκτροφόρο όργανο!