Αποτέλεσμα εικόνας για πανεπιστημιο πελοποννησου γκράφιτι

” Ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε” είναι η κατάλληλη φράση για την πορεία της Ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Η συνολική απαξίωση της δημόσιας παιδείας, ειδικά από την μεριά της πολιτείας, προωθεί την υποβάθμιση του ακαδημαϊκού επιπέδου, την λεηλασία των υποδομών και την δημιουργία ενός παρακράτους εντός των πανεπιστημίων μέσα στο οποίο δρούν περιθωριακά και εγκληματικά στοιχεία.

Φοιτητής κάνει φιλμάκι την άθλια κατάσταση του ΑΠΘ

Το πανεπιστήμιο σύμφωνα με τον φιλόσοφο – διπλωμάτη Φρίντριχ φον Χούμπολτ  είναι ο χώρος όπου η έρευνα και διδασκαλία είναι βάση της λειτουργίας του και της σχέσης καθηγητών και φοιτητών. Στο πανεπιστήμιο, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης, “η γνώση λογίζεται πάντοτε ελλιπής, σαν πρόβλημα στο οποίο δεν έχει δοθεί ακόμη πλήρης απάντηση. Αυτή η διαφορά αλλάζει ριζικά τη σχέση δασκάλου και μαθητή από ότι ήταν στο σχολείο. Στα ανώτατα ιδρύματα, ο δάσκαλος παύει να υπάρχει για χάρη του μαθητή. Και οι δύο υπάρχουν για χάρη της γνώσης.” Επίσης, ο ρόλος του πανεπιστημίου στη διεύρυνση και εκβάθυνση της γνώσης, κατά τον Χούμπολτ, απαιτούσε την πλήρη ελευθερία του. Έπεται η πλήρης ανεξαρτησία του σε επίπεδο κατεύθυνσης από το κράτος.

Τα οικονομικά προβλήματα – Οι ευθύνες του κράτους

Εν τούτοις στην Ελλάδα τα πράγματα απέχουν κάπως από αυτην την θεωρία παρ΄όλο που στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι δεδομένη. Τα Ελληνικά πανεπιστήμια παρά το γεγονός της μεγάλης εισδοχής επιτυχόντων από τις απαιτητικές Πανελλαδικές Εξετάσεις και του αξιόλογου ακαδημαϊκού προσωπικού, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας ακόμα και επιβίωσης. Η οικονομική κρίση έχει ήδη επιβάλλει την περικοπή κονδυλίων για την δημόσια παιδεία και το κράτος να δαπανά μόλις το 2.85% του ΑΕΠ για την κάλυψη των αναγκών της. Οι περικοπές αυτές μεταφράζονται σε μείωση εκπαιδευτικού υλικού όπως αδυναμία παροχής συγγραμάτων ή και κόλες αναφοράς Α4, έλλειψη καθαριότητας, μη συντήρηση των υποδομών αλλά και σε κίνδυνο κατάργησης των ελάχιστων παροχών όπως την σίτηση και την φοιτητική εστία.

Σύμφωνα με την Eurostat η Ελλάδα είναι από τις τελευταίες χώρες της Ε.Ε στις δαπάνες για την παιδεία καθ΄οτι ο μέσος όρος ανέρχεται στο 5.5%  του ΑΕΠ.

Σχετική εικόνα

(ΑΠΘ)

Καταφύγιο εγκλημάτων

Άλλο σημαντικό ζήτημα είναι και η ασφάλεια των φοιτητών αλλά και του προσωπικού. Ιδρύματα όπως το ΕΚΠΑ, το Πολυτεχνείο Αθηνών αλλά και το Αριστοτέλειο βρίσκονται στο έλεος της παρανομίας. Ναρκωτικά, ληστείες, βιασμοί και πάσης φύσεως εγκλήματα βρίσκουν καταφύγιο στην ανεκτικότητα της πανεπιστημιακής κοινότητας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η κατάσταση που επικρατεί γύρω από την Νομική Αθηνών με την ολοφάνερη εμπορία ναρκωτικών με την ακατανόητη ανοχή των Αρχών. Επίσης οι διαμάχες και οι τραμπουκισμοί με πολιτικό χρώμα συμπληρώνουν το συνολικό καρέ μίας ανίκανης πολιτείας και μίας ανάλγητης κοινωνίας. Μειοψηφίες εκμεταλευόμενες, τα ίδια τα θεσμικά μέσα, μετατρέπουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα σε τσιφλίκια τους, δυσχεραίνοντας το ήδη υποβαθμισμένο λειτουργικό τους έργο.

(από τον Alpha Tv – 28/02/2007)

Τέλος, το περιστατικό της άνανδρης επίθεσης σε καθηγητή του Παντείου Πανεπιστημίου στις 15/2/2017 από νεαρούς πού ζωγράφιζαν συνθήματα στους τοίχους επειδή τόλμησε να τους κάνει παρατήρηση δημιουργεί ερωτήματα ακόμα και για απειλή της ίδιας της ελευθερίας του λόγου και της έκφρασης  που θυμίζουν άλλες εποχές.

 

Γεννηθείς τον Οκτώβρη του ’96 εν Αθήναις. Σπουδάζω στο τμήμα των Διεθνών Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών του Πάντειου Πανεπιστημίου.
Αγαπώ την αρθρογραφία και το ραδιόφωνο ενώ λατρεύω τα βιβλία και τα ταξίδια.