Με την οικονομική κρίση να χτυπάει κόκκινο σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και τη γενικευμένη ύφεση, όλο και περισσότερο δυσκολεύουν τα πράγματα για τις επιχειρήσεις.

Μήπως όμως το franchising, είναι ικανό να φέρει επιχειρηματική ανάπτυξη;        

 

Στις μέρες μας κάθε υποψήφιος επενδυτής ή επιχειρηματίας, βρίσκει προτιμότερο να συνεργαστεί με μια επώνυμη και αναγνωρίσιμη αλυσίδα παρά να ανοίξει μια εξ’ ολοκλήρου δική του επιχείρηση. Αυτό γιατί, κάθε επώνυμη αλυσίδα έχει καταφέρει να δημιουργήσει «οικονομίες κλίμακας» ούτως ώστε να είναι σε θέση να προσφέρει στον καταναλωτή πιο οικονομικά ανταγωνιστικά προϊόντα ή υπηρεσίες. Παράλληλα η αξιοπιστία, η αναγνωρισμένη ποιότητα, η εμφάνιση και το κύρος που προσφέρει ένα αναγνωρισμένο brand name, αποτελούν σημαντικά οφέλη.

Επιπλέον με τη στρατηγική των καταστημάτων μιας επώνυμης αλυσίδας να τοποθετούνται διαφημίσεις , υπενθυμίζεται συνεχώς στον καταναλωτή η παρουσία τους. Ακόμα η παροχή εργαλείων marketing και συνεχούς εκπαίδευσης, συντελούν στην επιτυχία.

Από την άλλη πλευρά, τα ανεξάρτητα καταστήματα παλεύουν καθημερινά για όλα όσα είναι «κεκτημένα» σε μια αλυσίδα franchising, ενώ το πιθανότερο είναι  να μην καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις πιέσεις του ανταγωνισμού.

Στη δυσμενή αυτή όμως κατάσταση, το franchising ως μέσο που έχει την ικανότητα να αντέχει στην κρίση, υπολογίζεται ότι μπορεί να σημειώσει κάποια ανάπτυξη. Στην Ελλάδα σήμερα, η ιδέα του franchise εμπλέκεται κατά 5-6% στον κόσμο των επιχειρήσεων, ενώ αντίθετα στις Η.Π.Α. κατά 50%. Από αυτό καταλαβαίνει κανείς τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης που έχει η χώρα μας. Μέσα στο 2008 που βρισκόμασταν στα προπύλαια της κρίσης, τα στατιστικά δείχνουν πως η Ελλάδα παρουσίασε αύξηση κατά μεγάλο αριθμό franchisees. Κάτι το οποίο, δηλώνει πως με τη μέθοδο αυτή μπορεί να υπάρξει μια μεγάλη πνοή στην αντοχή των επιχειρήσεων.

Προκειμένου να συνεχιστεί το franchising στις μέρες που διανύουμε, θα πρέπει οι αλυσίδες να δώσουν περισσότερες παροχές ως κίνητρο στους μελλοντικούς συνεργάτες τους. Πρόκειται για συνεχή εκπαίδευση προς αυτούς, αλλά και τους υπαλλήλους των αλυσίδων, την αύξηση των διαφημιστικών κονδυλίων, την ενδυνάμωση των brand names, αλλά και αρκετών άλλων.

Επίσης ένα σημαντικό στοιχείο, είναι η επιλογή των κατάλληλων συνεργατών. Kάθε μεμονωμένος συνεργάτης, αποτελεί τον πυρήνα και η μεταξύ τους επικοινωνία, τον ολοκληρωτικό τρόπο που θα λειτουργήσει σαν μια ολότητα η επιχείρηση.

Με αυτή την τακτική, πολλοί επενδυτές θα βρουν το δρόμο τους, αλλά και άλλοι τόσοι, θα επανέλθουν στους φυσιολογικούς ρυθμούς απόδοσης.

Πηγή: Εφημερίδα skywalker.gr

Μ. Κωνσταντινίδη, Πρόεδρος ΚΕΜ Α.Ε. | Διασκευασμένο.

Γεννημένος το ’97 και φίλος κάθε μορφής τέχνης. Σπουδάζω στο τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών στο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Αθήνας. Ασχολούμαι με το ραδιόφωνο και τους Η/Υ και έχω ως χόμπι τη φωτογραφία. Η αρθρογραφία για μένα είναι ένας τρόπος έκφρασης. Αγαπώ τα ταξίδια, τις ταινίες και την καλή παρέα. Η μεγαλύτερη αδυναμία μου, είναι η μουσική, το τραγούδι και η κιθάρα.